Monday, April 14, 2008

Benarkah..lelaki juga terluka???

Ada beberapa lama dahulu, aku berhubung dengan dua orang sahabat yang lama sudah tidak mendengar khabar berita..sahabat pertama, aku tegur di mesej pesanan ringkas (SMS)..sahabat kedua aku tegur di YM..persamaan dua orang sahabat ini ialah mereka terluka, atau seakan-akan terluka atau berpura-pura terluka..aku tak pasti..yer lah..aku tak nampak apa yang terjadi..sekadar mendengar cerita tanpa bukti-bukti dan sumber-sumber lain yang boleh dipercayai..


Cerita sahabat pertama

aku kenal mamat ni beberapa tahun dahulu..di mana dan bagaimana tak payah lah diceritakan..al kisahnya bermula apabila dia bermain cinta dengan kawan aku..dia ni type of guy yang susah nak jatuh cinta dan tak percayakan pompuan..once fall in luv, biasalah..adengan-adengan air mata ni dah biasa sangat dah..dia ni sayang sangat kat kawan aku tu..he chase her almost two years!!!tapi yang si perempuan ini jual mahal..and then..he left the gurl..yerlah, dah jual mahal sangat sampai tak mampu nak beli..then, gurl tu balik chase die!!tp, dier tak terima..kat sini aku nak tanya..ego kah dier atau terluka??or karma maybe..aku tanya dia..dia cakap serik..until now, dier masih fobia dengan perempuan..tp cerita lain yang aku dengar dier ada girlfren baru..apakah?

Cerita sahabat kedua

aku memang tak pernah contact pun dia..teringat nak contact pon tak pernah..aku YM dengan sorang kawan aku, then dier anta ym id kawan-kawan yang lain termasuk lah mamat ni..at first, dia yang tegur aku kat ym dulu..dah tegur, open story lah..tiba2 dier tanya ada tak member-member solo nak bagi kat dia?????aku pon..haaaaa??setahu aku dier dah ada girlfren..girlfren dier lawa..aku pernah tgk gmbr dier ngn awek dier kat frenster..lovey dovey jer..pastu dier gtau aku awek dier dah tunang ngan orang lain!!!!memng terkejut aku..akut gk kt frenster mmg dah tak dak lah gmbr sumer..laki ni bawak diri kerja kat DUBAI nun..memang frust dier cakap..dier dah single 5 months, and nak cari girl baru..mula-mula mcm hurt giler tp dah ready nak cari yang baru within 5 months??terluka kah dia atau saja tak nak bosan nak ada awek??


aku tak condemn dua-dua sahabat di atas..dari satu segi..aku rasa maybe diorang terluka..laki pon ada perasaan kan..diorang pun manusia..bukan anak patung..tapi dari segi yang lain aku pon tak paham sangat..bercampur aduk karakter dalam diri insan yang bernama lelaki ni..but guys, for both of u, aku doakan korang akan jumpa perempuan yang lebih baik dan lebih menghargai korang..=)

5 comments:

sHe said...

tah2 kan, along hg pon kata ..
"kak ngah..along nak anak sedara jugakk.."..haha.. :D

qyla said...

malangnya dia tak kata begitu she..dia swuh adik aku kawin dulu.hahahaha

Esteban Granero said...

kadang-kadang diorang ni cepat-cepat nak cari yang baru sebab nak lupakan yang lama.

Hint PerihaL said...

ni nk promote along ko ker qilah?...haih..

huhuhuhu..

mmg lor...laki pon ada perasaan...mcm aku ni..
ko pon tahu apa yg jdkan masa matrik dulu..

mas kita muda2 dulu la...

tp aku da ok da..saja nk bg contoh..

qyla said...

naza- yer ker cenggitu?nthlah..aku pon tak ta..abg alku ni cari yg baru jugak..tp still tak leh lupakan yg lama..T_T

haikel-yer..aku sgt tahu..tp kiter muda kan..sekarang semakin muda..kalu ada yg nak kat abg aku bgtau lah..aku nak anak sedara..hehehe