Wednesday, May 14, 2008

Bidong#3

First time diving..

my buddy is en.sainol..he is the one who choose me ok..sebab kitorang (open water) ada 7 orang..3 boys and 4 gurls..maser nak swuh pilih buddy, pair laki pompuan semua teragak2..thought buddy sesama jantina..so, en.sainol made the first move..and dia telah menyebabkan saya bertukar-tukar buddy..sbb dia amik advanced..sigh..

first time dive, saya telah terpisah dari group open water..supposed turun bawah tu pakai tali, tp sy telah terfree descent kerana buddy saya expert yang menyebabkan kami hilang dari group..

jadi, buddy saya telah ajar saya banyak perkara..terima kasih en.sainol..memandangkan saya dan dia sahaja..saya belajar banyak perkara tentang buoyancy..terima kasih lagi..sbb group saya hanya sempat wat mask cleaning and remover sahaja memandangkan jumlah mereka yang agak ramai dan hanya seorang instructor..saya beruntung..=)

lebih menguntungkan lagi, saya dapat lihat penyu!!!live depan mata saya berenang2..saya nak kejar penyu tak dapat kerana saya masih lambat berenang di bawah air..atenyer kamu!!baru first time dive!!gtulah..sungguh tak dapat dilupakan penyu itu..=)

to be continued...

4 comments:

tHe anIMateD bIJaN said...

jaga2 ngn sainol.. huhu...hahahaha

qyla said...

ada apa2 yg aku perlu tau???huhuhu

Esteban Granero said...

terbayang muka prof chan bila sebut pasal penyu.

kalau aku yang jumpa penyu tu mesti aku sekeh kepala dia.

qyla said...

~naza~
sian penyu tu..apa dosa dia??
hehehehe kerana prof chan,
penyu jadi mangsa kan?? macam tak adil la pulak....huhu