Wednesday, May 28, 2008

berita terkini #1 Raja Munirah

i read and watch berita lately..terasa minda tersekat dan sempit sekejap..

terbaca kisah rakyat Malaysia yang mengikuti hukuman penjara selam 9 tahun di negara jepun..Raja Munirah yang telah di perdaya oleh seorangg pemuda dengan tawaran kerja yang lumayan..rayuan akhir untuk di bebaskan ditolak oleh Mahkamah Tinggi Jepun..

ini bukan kes pertama yang berlaku..if i am not mistaken, ada lah dekat 10 kes macam nie yang melibatkan kaum hawa lah kan..satu kes lagi pasal Umi Azlin tu..kena hukum gantung after 2 years in jail di penjara China..

Whats wrong with people nowadays??especially lelaki lah kan..di sini ingin di tegaskan..bukan semua lelaki ok..tp lelaki2 yang patutnya kecik2 dulu mak bapak die picit hidung die sampai mampos..!!kenapa wanita pulak yang di jadikan mangsa atas kegiatan-kegiatan tidak bermoral mereka-mereka yang tidak berakal itu??lebih sadis bila wanita-wanita ini lansung tidak mempunya talian persaudaraan atau talian hayat dengan lelaki-lelaki ini kan??

free jer kena penjara and hukum gantung atas niat nak cari gaji lumayan..ini pon satu hal jugak lah kan..gurls, biar susah-susah dahulu..senang2 kemudian..baik hidup senang di kemudian hari dengan hasil kerja kita sendiri daripada terus nak senang sekarang and dapat gaji yang lumayan..tengok, apa sudah jadi??kesusahan dalam hidup kita nie adalah alasan untuk kita berusaha dengan lebih gigih untuk mecapai taraf hidup yang lebih baik..

i felt so sorry for those yang terkena..dadah disembunyikan dalam beg yang diberi oleh orang lain..dalam mesin urut kaki yang kononnya untuk bisnes..hadiah untuk sedara kat oversea lah..banyak betul cara penipuan sekarang..so, HATI-HATI..!!

moral: jgn lah amik apa-apa sahaja barangan berupa bungkusan atau beg atau apa sahaja dari orang yang tidak dikenali di airport terutamanya..rambut sama hitam..hati lain-lain..

3 comments:

Hint PerihaL said...

qilah2...kamu tak nampak ker...jika majoriti wanita terjebak dgn gejala ni...apakah mgkin leleki dpersalahkan?...mugkin yer..mgk8in tidak...

perkara cmni takkan berlaku jika...
perempuan kurg bersikap materialistik...
perempuan tidak mudah termakan pujuk rayu..
perempuan cepat cair dgn dgn lelaki kacak...

skrg bukan lelaki kacak atau mudah cair...tapi akal...1nafsu lelaki 9 akal...mmg 1ni jer dah cukup menyusahkan kaum lelaki..tapi apacer 9 nafsu perempuan yg bukan hanya tertumpu pada batin?....maksud aku kbendaan...zaman skrg mana ada perempuan sangguop hidup susah..semuanya mahukan jaminan hidup..dorongan material jadi inspirasi untuk terus maju...tapi jgn sampai tgadai jiwa,maruah sudah...cuba jd panjang akal cm laki...pk jauh skit..aku bercakap perihal umum..huhuhuhu...


bungaku bakawali....

Haidar said...

sori to say..
i know this gurl..
shes a friend of a friend of mine..

ditipu oleh lelaki arab a.k.a her bf..

2la pompuan..mat saleh ayat sket da cair..kn?

hehe..no offence, but better be carefull next time..byk lg lelaki melayu

qyla said...

hycheal

dats what i said, perempuan sekarang nak cepat sennag and tak pk jangka masa pnjg..tetapi, lelaki yang pk jangka masa panajng la yang menyebabkan pompuan jadi cenggini..tak salah apa yang ko cakap tu..thank friend..=)

haidar

umi azlin tu plak kawan abang aku sendiri..just imagine..huhu tulah..apa hebatnya org luar kan..tak semua..tapi kebanyakan..thanks for dropping by..=)