Tuesday, March 25, 2008

apa sudah jadi..isu MB Ganu!!

Deris Jusoh dan Dollah mesti bert/jawab dengan kebiadapan SEPANDuk Memaki Sultan

just found the article from the websites that MY DAD love to browse..

try to upload the sepanduk but failed.. but here are the articles..

"Kami Nak Idris , Natang'. dalam bahasa tempatan , bermakna 'Kami Mahu Idris, binatang.' Sepanduk ini di tulis kerana emosi petunjuk perasaan penyokong Idris dan Pak lah itu telah di mainkan oleh politik Deris dan Dollah menentang arahan Sultan. Pak Lah dan DERIS adalah pencetus sikap ajar rakyat sehingga rakyat turut menderhaka pada Sultan.

just a paragraph..pnjg sgt.. if im not mistaken, the new MB also from UMNO rite?tapi kenapa tak berada dalam satu rumpun yang sama? macam tak patut terjadi..they lost 2/3 majority and still showed the bad influence..i still cannot imagine the next five years election..

can i say..."Sultan punya suka nak pilih siapa"..rakyat Malaysia, khususnya Terengganu.. rasanya ini baru kali pertama Sultan dapat mengaplikasi kuasa Sultan yang sebelum ini lebih kepada PM.. naper kena jadi big issue????

GIVE EVERYBODY CHANCE...!!

1 comment:

Anonymous said...

inilah akibat kalau sultan main politik gak. jahanam abis perpaduan melayu. sultan tganu pro hijau. tu pasal dia x ske dato idris. sbb dato idris ni icon besar dalam memerangi hijau di terengganu, sehinggakan hijau jd hitam..hahahahaa.

yang MB baru skrang tu just dilantik, boleh dikatakan percubaan, kalu berjaya kira On. kalau nampak x larat je, Out ar lepas ni. lgpun dia orang pro istana. dalam politik ni ada 2 golongan, dimana2 sekalipun, satu dipangil golongan pro istana and pro PM.

benda ni sama la macam kat perlis. org pro istana menang n jd MB perlis. shahidan kempunan walaupun disukai rakyat.

Bagi aku, aku mahukan dato idris, sbb ideologi dan pemikiran beliau terengganu dah gah sekarang...tp kita beri peluang MB tganu yang baru ni memerintah, jika ideologi beliau ala2 dato idris. that's fine. boleh diterima. heheheee.