Sunday, January 20, 2008

Sabtu..sepagian di lab..

okay..tajuk hari ini lab lagi..atau dalam hasa melayu makmal lah..semalam,Sabtu, 19 Januari 2008 adalah hari bersejarah sebab aku duduk kat lab MOSEA ni tunggu air menitik dari kul 11 pagi sampai 8.30 malam!!! boleh caya tak?makan kat lab (tolong jgn report kat pegawai sains), solat of course la kat surau dan kembali semula ke lab...yang paling tak boleh dipercayai ialah aku dok sensorang!!!!!

nak tau naper aku duk sorang?sebab ramai student final yang lain misunderstood atau sengaja misunderstood yang lab tak boleh digunakan pada hari sabtu..iaitu semalam la..sebenarnya lab tak digalakkan digunakan pada hari Jumaat sebab nak jaga kebersihan lab..the reason is matriculation student from Melaka is visiting our University...what a fake?sepatutnyer semalam ramai yang kena datang untuk jadi demo.Demo kat sini means you just do your work and if the visitor interested with you work they will asking what you are doing..and explain je macam explain proposal dulu..senang jer kan?tapi ramai yang tak datang,,tinggal berdua jer ngan Fizah..so berdualah di tny berbagai2 soalan yang senang2..hehehe riak tak? yerla,kalau kiter tipu pon bukan adik2 tu tau kan?hahahahahahaha tapi aku bagi fakta yang sebenar la..
antara soalan2 yang di tanya:

"kak,kak amik air aper ni kak?"
"air suling"
"aper kegunaan air ni kak"
"sekarang akak guna nak dilute chemical"
kan senang soalan tu dan aku bagi jawapan yang simple jer...

s
oalan yang seterusnyer:

"alat aper ni kak?aper kegunaan?"

tanya seorang budak leleki yang tanya pasal air suling tadi..
aku tengok alat tu..dalam hati..

"alat aper tu?dah tiga tahun tak pernah tengok pon..."

aku belek2 alat tu..ader label..aku baca..
pastu ni jawapan aku..

"aper tulis kat situ cuba adik baca"

dier pon tgk dan sebut kuat2..

"flow meter,kegunaan untuk mengukur kelajuan aliran air"

aku senyum lega..

"tu lah nama dan kegunaan dier"

pandai tak aku?hehehehe

aku tambah lagi..

"akak tak guna alat tu..projek aka guna current meter yang besar kat depn tu..try la tgk.."

(ayat melarikan diri)
aku pon blah dari situ..sambung kerja..sekian untuk sepagian..kang aku citer sepetang dan semalam di lab plak kat entri lain..nak tunggu air menitik ni..



No comments: