Saturday, February 16, 2008

Bulu mata pun ada kelemumur daaaaaaa…

Masa cuti raya cina hari tu, aku pergi check up mata at my big brother shop. Dia optometris. Actually nak try cari polarized sunglass and contact lens. Polarized, bayar sendiri. Lense, abang aku belanja. Dier cakap first time, dia bayar. Next time, bayar sendiri. Huhuhuhuh

Then, dia tolong cek whats wrong with my eyes. Sebab bila pakai spek tak boleh kena cahaya matahari. Felt so dizzy. Rupanya power dah lain. Power mata kanan dan kiri exchange. But it is normal. Service yang ada kat situ lagi ialah check kesihatan mata.

Im not sure what is the instrument he used. Tapi macam kamera la. Tangkap gambar mata, urat-urat mata ngan area sekiling mata include bulu mata la. Then dier tunjuk sumer gambar tu. It was speechless looking to your own eyes clearly. Yela, seluruh bhagian mata kita yang kita tak nampak dengan mata kita sendiri. From the image, this is what he said:

Along: kak ngah, your eyes ada:

1- Allergic reaction grade 2 ( paling tinggi grade 4, so aku punyer intermediate la)

2- mata belah kiri hyperdermic (kalau tak silap), means taht mata putih lebih merah di belah kiri dari belah kanan.

3- ada kelumumur kat bulu mata.

What???!!! Ader kelumumur? Then i looked closer to the screen. He damn right! Kat mata belah kiri ada habuk-habuk yang tersangkut dan teperangkap. Aku tanya macam mana nak bersihkan?

Along: pakai jhonson baby no more tears. Letak setitik kat both jari telunjuk, then buihkan. Pastu sapu dan urut kat mata. tu jer. Bagus buat selalu sebab ko suka ngadap laptop lama-lama. Untuk kebersihan dan kesihatan mata.

So, cek la bulu mata korang ada kelumumur ke tak..=p for all computer users, better bersihkan mata korang. =)

2 comments:

Esteban Granero said...

bulu mata pon ada kelemumur? giler ah! aku tak tau pon..pasni nak basuh guna head n shoulder.

qyla said...

aah,ada..aku pun baru tau..ey,rajin2 la p cek mata tau..penglihatan itu anugerah ALLAH..=)