Wednesday, November 19, 2008

chewing gum melayu

di petang yang dingin..hujan turun renyai-renyai..terhidang beberapa plastik bag di atas meja..ku belek2 plastik beg itu..ader kuih muih rupanya..and arysa ader kat depan tv, sambil mengunyah dan menelan dengan lazatnyer kuih muih itu..lantas, dengan pantas tgnku menyambar plastik-plastik beg itu dan membuat pilihan..yang nie menarik..kuih habuk..2 hari lepas tak sempat merasa, tok wan lebih pantas menelanya dengan rakus..

tengah mkn,makhluk yang di depan tv tadi menoleh dan bergerak perlahan-lahan menuju ke arah ku...

arysa: angah mkn kuih aper tu ngah??

aku: mkn kuih habuk..sedap..kakak nak??dlm hati hrp dier taknak.. dah menjadi tabiat dia berebut mknn dengan diriku ini..sibuk aje

arysa: xmaulah..kuih aper tu..eeeeee.. keji sungguh budak kecik ini diasaat aku menkmati kuih yang enak itu..dier mmg pndai men phsyco!!

aku: rasa lah kakak..sedap..

arysa stare at me yang masih mengunyah2 kuih habuk yang lazat itu..

aku: kakak rasa lah..skit jer..gigit yang hujung..gatai betui aku nie..dah dier tak nak mkn jer lah kan..saja..

arysa: meh lah nak rs.. kan aku dah ckp..gatai toi mulut sedap lah ngah..

aku: sedap kan kakak..mcm chewing gum kan?? (kuih tu liat2 mcm kuih koci)

arysa:aah lah ngah..tak bleh telan lah kan kalau chewing gum??

aku: nie chewing gum melayu, boleh telan...

arysa dengan muka pelik nyer...

arysa: chewing gum melayu??

aku pon tak tau nak jwb aper..maner aku dpt idea chewing gum melayu tak tau lah..ader ker kuih chewing gum melayu..arysa...arysa..tak psl... kalau dier mintak kat mama dier, maner lah nak cari.. .

note: sila baca dengan slang utara pure punya dialog2 di atas..time kasih

8 comments:

sHe said...

qyla, cemana nak tulis entry guna slash2 kat word tu? mmg boleh atau ikut layout gak?

Hint PerihaL said...

xkenal la kuih aper...kuih habuk ?apa tu?

qyla said...

~she~
aku dah antar email..cek lah..=)

~hycheal~
kuih tu bilat and leper..pastu liat2..ade inti kelapa..disalut ngn serbuk yg kuih putu kacang tu tak silap aku..lupa ar amik gmbr..

sHe said...

ala abe, ade la aritu dorang penah bli masa bukak posa kat umah sewa abg aritu..yg kaler putih krim2 berabuk sket tu...

nak kawen dgn org utara kena tau kuih habuk tu apa..kan qyla? :P

Hint PerihaL said...

ooo..kuih tu cam pernah makan jer..dia ala2 kuih bom la jugak..kaler merah/pink..hijau..kuning..am i rite ?

qyla said...

~she~
yup..ha...kuih tu lah..utara pggl kuih habuk..mesti lah kena tau haaikel oi..kot2 duk utara, bini mengandung mengidam kuih habuk kan senang nak cari..kalau tak tau pyhlah..hehehehe

~hycheal~
takder kaler2 la..satu kaler jer..

sHe said...

ape da bhai kaler merah kuning ijau, ingat traffic lite ka? haha~.. :P

qyla said...

~she~
tu lah psl..hahahaha